Puslapiai

2017 m. gegužės 27 d., šeštadienis

Blaivus požiūris į tinklinį marketingą (2 dalis)




Taigi, tradicinis tinklinis marketingas turi savo nišą bendroje mažmeninėje rinkoje. Čia yra žmonių kurie uždirba gan nemažai, bet pagrindinė auditorija gauna didesnes ar mažesnes nuolaidas. Likusieji yra klientai. Toks modelis susiformavo XX amžiuje ir išliko iki šiol.
 Bet XXI amžiuje atsiranda naujos rūšies kompanijos kurios naudoja tinklinio marketingo elementus kaip  premijas. Bet jas pačias laikyti tinklinio marketingo kompanijomis gal ir nelabai pritiktų.
 Terminologija kaip visada vėluoja. Naujų reiškinių pavadinimai atsiranda vėliau, kai veikla jau būna įsitvirtinusi.
 Aš galvoje turiu visas kompanijas ar veiklas kurioms pritiktų angliškas žodis CROWD. Lietuviškai verčiasi kaip minia.
CROWDFUNDING-minios finansavimas
CROWDSOURCING-minios tiekimas
CROWDDISCOUNT-minios nuolaida.
Crowd variacijų yra daug ir jos vystosi. Vystosi kaip pavienis kažkokio projekto finansavimas ir naudos gavimas, bet vystosi  kartu su su tinkliniu marketingu.
Pavyzdžiui. Žmogus statosi namą. Kaimynai aplinkui taip pat statosi namus. Jiems reikalingos statybinių medžiagų parduotuvės. Prašo nuolaidų. Neduoda. Tuomet pasiūlo parduotuvei: Jei mūsų bus dešimt, duosite nuolaidas. Parduotuvei jau naudinga. Duoda. Tuomet prie to  dešimt prisijungia dar daugiau žmonių. Galima išprašyti dar vieną kitą procentą. Bet vienas iš tų dešimties pakviečia šimtą, o kitas nei vieno. Reikia kažkaip  premijuoti tą kuris labiau prisidėjo prie kompanijos plėtimo, tiksliau naujų narių pakvietimo? Reikia. Sudaromas kažkoks  marketingo planas. Ir mokamos premijos iš tų pačių nuolaidų. Bet nuolaidas gauna visi. Ir kuo daugiau žmonių tokioje komandoje tuo daugiau galima išpešti nuolaidų iš įvairių parduotuvių. Tokią sistemą aš pavadinčiau CROWDDISCOUNT.
 O jei norima nusipirkti  brangų daiktą, bet neturima tam pakankamai pinigų, galima kooperuotis. Šiandien susimetam ir nuperkam man, o "rytoj" kitam. Taip galima pirkti auksą, nuomoti automobilius ir t.t.

Tokiu būdu tradicinis tinklinis marketingas įžengia į naują savo vystymosi etapą- internetinių bendruomenių kūrimą.
 Bet apie tai trečioje dalyje.

1 komentaras:

Živilė rašė...

Kooperacija gerai, tik kaip ir visur, yra ir minusų. Na nes čia jau įeina daugiau žmonių - o kur žmonės, ten daugiau nuomonių, įsipareigojimų ir pan. Kitaip tariant, žmogaus nuomonė greičiau keičiasi nei pvz. tokių greitųjų kreditų https://www.paskoliukas.lt/paskolos-internetu :) Kad ir kiek apie juos ką kalbėtų. Esmė, tikriausiai, kad žmonės, su kuriais kooperuojamasi, turi būti patikrinti laiko. Na, arba viskas daroma labai oficialiai, su griežtomis taisyklėmis, sutartimis ir pan. Ką dažniausiai draugai kaip ir pamiršta, nes nu juk draugai, ką čia dar popierius rašysies - ir taip viskas aišku ;)