Profesija dažnam uždeda tam tikrą štampą.
Tinklinis marketingas yra profesija todėl štampų čia netrūksta.
Praeitą
šeštadienį ir sekmadienį buvau vienos kompanijos seminare. Dvi dienas vyko
mokymai. Pirma dieną naujokams, antrą buvo gilinamasi į subtilybes. Viskas kaip
ir normalu.
Mano nelaimės šioje konferencijoje prasidėjo
tuomet kai buvo svarstomas pokalbis telefonu. Kviečiant telefonu jokiais būdais
negalima sakyti, kad kvieti į MLM
kompaniją. Turi gudrauti.
Šia tema
persimečiau keletu žodžių su sėdinčiais greta. O tai pasirodė jauna
pora. Nejučia paminėjau, kad dirbu pensijų fonde ir kaip atrodytų jei
neprisistatyčiau. Būtų absurdas.
Bet jauna pora
iškart susidomėjo pensijų fondais. Per pertrauką truputį pakalbėjom šia tema ir sutarėm, kad
sekančią dieną aš atsinešiu medžiagos ir
paaiškinsiu kiek giliau.
Šios
jaunos poros situacija, kaip ir daugelio, kažkada kažkur pasirašė, o dabar nori
išsiaiškinti giliau. Tai dažnai pasitaiko. Pervilioti į mano atstovaujamą fondą
net nekilo minties. Nes reikėtų važiuoti
į kitą Lietuvos galą tam, kad sudaryti
sutartį ir gauti notaro ar seniūno patvirtinimą. Išlaidos neatpirktų pajamų. O
padėti susivokti tikrai būtų malonu ir man ir jam.
Sekančią dieną aš, kaip ir žadėjau, atsinešiau
medžiagos ir per pietus mes pradėjom kalbėtis. Bet buvome iškart pastebėti
vienos lyderės, kuri priėjo prie mūsų ir garsiai atskaitė moralą. Kadangi tai
buvo padaryta garsiai, prie visų, tai aš atsiprašiau ir mes išsiskirstėm.
Bet sutikti su tuo kuo buvau apkaltintas nuo
niekaip negalėjau ir pasijutau įžeistas. Pasikalbėjau su mane apkaltinusia
lydere akis į akį. Ir ką jūs manot. Ji žino visus marketinginius triukus ir man atrėžė, kad ir
aš juos naudojau sudomindamas žmones.
Supratau, kad
tolimesnis pokalbis beprasmiškas. Ką Jonas kalba apie Petrą, daugiau
pasako apie Joną, nei apie Petrą.
Yra ir kita liga kurią serga tinklinio
marketingo kompanijos tai santykiai tarp lygiagrečių linijų. Nes kiekviena lygiagreti linija tai konkurentai.
Vienoks santykis tarp manęs buvo kai aš neturėjau
sponsoriaus. Tuomet daugelis siūlėsi
padėti ir davė vizitines ir, staiga šis santykis kardinaliai pasikeitė kai
patapome lygiagrečios linijos.
Taigi,
visa ką mes matome aplinkui yra mūsų pačių atspindys. Kaip mes įsivaizduojame
tinklinį marketingą, toks jis ir yra. Stebėtojas veikia stebimą objektą. Šis dėsnis kol kas taikomas tik kvantinėje fizikoje, bet
galioja visur.
Tinkliniam marketingui reikia suteikti šiuolaikinį žmogišką veidą. Negali ši industrija veikti 21 amžiuje taip kaip 20
amžiaus viduryje. O panašu, kad daugelis tradicinių MLM kompanijų vis dar
prisilaiko nuomonės, kad tik toks yra
tikrasis šis verslas. Būtinai reikia daryti kontekstų sąrašą ir skambinti,
skambinti, vilioti ir nesakyti tiesos. Kai visai greta yra visas kompleksas
normalių šiuolaikinių technologijų kurių pagalba gali dirbti normaliai, civilizuotai.
Šiuolaikinis tinklinis marketingas yra
normalus verslas kuriuo gali užsiimti bet kuris žmogus iš bet kurios vietos
pasaulyje. Šio verslo pagrindus gali įsisavinti
bet kas, o pritaikyti šias žinias
gali bet kuriame versle. Nėra tai nei sunku, nei sudėtinga. Tam tereikia
žinoti šiuolaikines reklamines technologijas, mokėti jas taikyti, mokėti vesti
derybas, pristatyti produktus ar paslaugas ir pirmyn.
Todėl mano apsisprendimas suteikti šiai
industrijai Lietuvoje civilizuotą veidą
yra gan tvirtas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą