Puslapiai

2013 m. balandžio 10 d., trečiadienis

Tinklinis marketingas serga



Profesija dažnam uždeda tam tikrą štampą. Tinklinis marketingas yra profesija todėl štampų čia netrūksta.
 Praeitą šeštadienį ir sekmadienį buvau vienos kompanijos seminare. Dvi dienas vyko mokymai. Pirma dieną naujokams, antrą buvo gilinamasi į subtilybes. Viskas kaip ir normalu.
Mano nelaimės šioje konferencijoje prasidėjo tuomet kai buvo svarstomas pokalbis telefonu. Kviečiant telefonu jokiais būdais negalima  sakyti, kad kvieti į MLM kompaniją. Turi gudrauti.
Šia tema  persimečiau keletu žodžių su sėdinčiais greta. O tai pasirodė jauna pora. Nejučia paminėjau,  kad  dirbu pensijų fonde ir kaip atrodytų jei neprisistatyčiau. Būtų absurdas.
Bet jauna pora  iškart susidomėjo pensijų fondais. Per pertrauką   truputį pakalbėjom šia tema ir sutarėm, kad sekančią dieną aš  atsinešiu medžiagos ir paaiškinsiu kiek giliau.
 Šios jaunos poros situacija, kaip ir daugelio, kažkada kažkur pasirašė, o dabar nori išsiaiškinti giliau. Tai dažnai pasitaiko. Pervilioti į mano atstovaujamą fondą net nekilo minties. Nes  reikėtų važiuoti į kitą Lietuvos  galą tam, kad sudaryti sutartį ir gauti notaro ar seniūno patvirtinimą. Išlaidos neatpirktų pajamų. O padėti susivokti tikrai būtų malonu ir man ir jam.
Sekančią dieną aš, kaip ir žadėjau, atsinešiau medžiagos ir per pietus mes pradėjom kalbėtis. Bet buvome iškart pastebėti vienos lyderės, kuri priėjo prie mūsų ir garsiai atskaitė moralą. Kadangi tai buvo padaryta garsiai, prie visų, tai aš atsiprašiau ir mes išsiskirstėm.
Bet  sutikti su tuo kuo buvau apkaltintas nuo niekaip negalėjau ir pasijutau įžeistas. Pasikalbėjau su mane apkaltinusia lydere akis į akį. Ir ką jūs manot. Ji žino visus  marketinginius triukus ir man atrėžė, kad ir aš juos naudojau sudomindamas žmones.
Supratau, kad   tolimesnis pokalbis beprasmiškas. Ką Jonas kalba apie Petrą, daugiau pasako apie Joną, nei apie Petrą.
Yra ir kita liga kurią serga tinklinio marketingo kompanijos tai santykiai tarp lygiagrečių linijų.  Nes kiekviena lygiagreti linija tai konkurentai. Vienoks santykis tarp manęs  buvo kai aš neturėjau sponsoriaus. Tuomet daugelis  siūlėsi padėti ir davė vizitines ir, staiga šis santykis kardinaliai pasikeitė kai patapome lygiagrečios linijos.
 Taigi, visa ką mes matome aplinkui yra mūsų pačių atspindys. Kaip mes įsivaizduojame tinklinį marketingą, toks jis ir yra. Stebėtojas veikia stebimą objektą. Šis dėsnis  kol kas taikomas tik kvantinėje fizikoje, bet galioja visur.
 Tinkliniam marketingui reikia suteikti  šiuolaikinį žmogišką veidą. Negali  ši industrija veikti 21 amžiuje taip kaip 20 amžiaus viduryje. O panašu, kad daugelis tradicinių MLM kompanijų vis dar prisilaiko  nuomonės, kad tik toks yra tikrasis šis verslas. Būtinai reikia daryti kontekstų sąrašą ir skambinti, skambinti, vilioti ir nesakyti tiesos. Kai visai greta yra visas kompleksas normalių šiuolaikinių technologijų kurių pagalba  gali dirbti normaliai, civilizuotai.
Šiuolaikinis tinklinis marketingas yra normalus verslas kuriuo gali užsiimti bet kuris žmogus iš bet kurios vietos pasaulyje. Šio verslo pagrindus gali įsisavinti  bet kas, o pritaikyti šias žinias  gali bet kuriame versle. Nėra tai nei sunku, nei sudėtinga. Tam tereikia žinoti šiuolaikines reklamines technologijas, mokėti jas taikyti, mokėti vesti derybas, pristatyti produktus ar paslaugas ir pirmyn.
Todėl mano apsisprendimas suteikti šiai industrijai Lietuvoje  civilizuotą veidą yra  gan tvirtas.

Komentarų nėra: