Puslapiai

2012 m. sausio 13 d., penktadienis

E-komercija pedagogikoj


To dar nebuvo. Aš esu tikras, kad straipsnis tokiu pavadinimu yra pirmas Lietuvoje.
Aš įžulus, drąsus, akiplėša. O ko tikėjotės?

Mano žmona surdopedagogė. Moko kurčius vaikus bendrauti. Aš jai seniai bubinu, kad visa tai ji gali daryti neišeidama iš namų per, taip vadinamus, konferencinius kambarius. Video konferencinius kambarius. Ir gali mokyti vaikus visiškai nesvarbu kur jie yra geografine prasme: gali būti ir emigrantų vaikai. Nes šiandien ji važinėja po Vilnių ir moko vaikus namuose. O kodėl ji turėtų tai daryti? Aleksas Janovkis sėdi Niujorke ir moko rusiškai pusę svieto. Moko vaikus, verslininkus, paauglius. O kodėl mano žmona negali mokyti pusę Lietuvos kurčiūjų vaikų sėdėdama namie?
Prisipažinsiu, rašyti šį straipsnį galvojau seniai, bet, kažkaip, progos nebuvo. Šiandien aš ant bangos. Surenčiau krūvą straipsnių ir nutariau pasižvalgyti po Lietuvišką žiniasklaidą. Užkliuvo Švietimo ministras Steponavičius. Vargšelis, gaila man jo, kaip ir daugelio Lietuvos pedagogų.

O procesas vyksta. Žemaičiai vėl pirmi Lietuvoje. Moko anglų kalbos per internetą. Ir dar kai kuo užsiima. Rasit tinklapyje. 21 amžiaus moteris. Akščiau nosis. Gyvenimas skrenda.

Bet čia ne viskas. Pedagogai, aš nupaišysiu jūsų ateitį. Ji tragiška. Dideliai daliai vidutinių pedagogų ateitis yra tragiška. Faktas kaip blynas.

Aleksas Janovskis turi idėją Ukrainoje išrinkti tik kelias dešimtis geriausių pedagogų. Kurie dėstys savo dalyką visiems Ukrainos vaikams per internetą. Žinoma, kad gero pedagogo pamokas vaikai klauso išsižioję. Musė gali įskristi. Pamokos įsisavinimas gali lenkti pedagogikos programą. Tokių pedagogų yra vienetai. Vat tuos vienetus ir rinks vaikai. O kam vaikui klausytis nupezėjusio pedagogo jei jis gali klausytis įdomaus, tolerantiško, ir visom kitom prasmėm įdomaus žmogaus. Sutikite, kad klausantis tokio pedagogo dėstomos medžiagos įsisavinimas tik pagerės.

O va čia ir pakyla klausimas. O ką veiks tie vidutiniai pedagogai? O jie aptarnaus mokinius ir jų atlyginimai turėtų skirtis mažaiusiai 10-20 kartų nuo tikrų pedagogų. Va kur švietimo lėšų sutaupymas. O rezultatas kelis kartus geresnis.

Juk ateitis priklauso indigo vaikams. Ar gali indigo vaikus ruošti vidutinybės. Vidutinybės vaikus tik žaloja.

O kiek Lietuva turi sužalotų dabartinių politikų, pedagogų, policininkų ir kt. Juk juos savo laiku ruošė vidutiniai pedagogai arba net visiškai prasti.

Prie ko čia e-komercija pedagogikoj? Konferencijų kambarius, kuriuos šiandien naudoja e-komersantai ateityje, šiandien jau gali naudoti ir pedagogai, dėstytojai. Kas žinot, kiek šiandien yra universitetų internete? Aš nežinau. Mokiausi ir mokausi keliuose.

Komentarų nėra: