2012 m. sausio 9 d., pirmadienis

Užimtumas. Darbas. Nedarbas. Kaip rasti darbą? (II dalis)

Kokia šiandien yra reali pasaulio ekonominė situacija ir ko nepasako valstybės vadovai, politikai ir ekonomistai? Jei nepasako, vadinasi meluoja.

O jie nepasako, kad ekonomika yra užpildyta ir tokių gamybos tempų jau nebus. O norint, kad visi turėtų darbo reikia dalintis pelnu. Kaip dalintis pelnu? Paimti ir atiduoti kaip labdarą? Tikrai ne sprendimas.

Šiandien vienintelės kompanijos kurios dalinasi didesne pelno dalimi nei įprastai yra taip vadinamos tinklinio marketingo kompanijos. O tai gali būti: MLM-daugiapakopis marketingas, TM-tinklinis marketingas, IM-internetinis marketingas ir dar daugelis kito tokio ir panašaus tipo kompanijos dažnai derinančios visus šiuos junginius tarpusavyje. Kai kas skirsto jas į MLM-1 ir MLM-2 ir t.t. Kaip pavadinsi, taip nepagadinsi. Svarbu, kad jos dalinasi. Daugiau dalinasi ar mažiau, čia yra atskira tema ir atskiras klausimas.

Kaip tai atrodo praktiškai?
Mano kieme yra parduotuvė turinti apie 400 klientų. Joje dirba 4 žmonės, įskaitant savininkę. O tai reiškia, kad vienas žmogus aptarnauja 100 klientų.
Prisipažinsiu, kad bandžiau aiškintis šį santykį tarp didelių kompanijų Maksima, IKI ir kt. Darbuotojų skaičių sužinoti galima, bet klientų skaičiaus aš nesugebėjau rasti. Viena aišku, kad šis procentas yra daug maž vienodas visiems ir sakysim, kad jis yra kažkur 1-2/100.

Kokia padėtis yra MLM tipo kompanijose? Šiose kompanijose nustatyti santykį tarp uždirbančių ir bendro klientų skaičiaus yra lengva. Tereikia sužinoti kainas ir marketingo planą.

Ir dar. Nuo kada reikia laikyti, kad žmogus užsidirbo? Didžioji dalis žmonių kiek užsidirba, tiek išleidžia. Kitaip sakant, gyvena nuo algos iki algos. Iš čia seka, kad šį dėsnį reikia taikyti ir MLM kompanijose. Ir laikyti užsidirbimą nuo to momento kai prekės nekainuoja: kiek išleidi pirkti prekes, tiek atgauni kompensacijų pavidalu.

Tokiu būdu šis santykis svyruoja nuo 6-10/100 ( šis santykis būdingas kompanijoms turinčioms materialius produktus), iki 25-50/100 (šis santykis būdingas kompanijoms turinčioms informacinius produktus). Paprasčiau kalbant vienose kompanijose reikia surasti 10-15 klientų, kad produktas atsipirktų, kitose 2-4.
Tokiu būdu vidutiniška MLM kompanija gali užtikrinti 10% savo klientų užimtumą duodantį pajamas. O tai ženkliai daugiau nei linijinė prekyba, kuri šiandien ženkliai mažėja.

Daugelis dabartinių TM atstovų kuria struktūras kitose šalyse. O tai reiškia, kad pajamos gaunamos ne iš vidaus rinkos, o iš išorės. O tai ne kas kita kaip BVP kūrimas.

Mano giliu įsitikinimu ši industrija turėtų būti plačiau svarstytina ir keliama į viešumą.

Reikia neužmiršti, kad pensijinė sistema žlunga nes pramoninė epocha baigiasi. O daugelis MLM kompanijų garantuoja pragyvenimą iki mirties, o verslą galima perduoti palikuoniams.

MLM industrija yra sa-lyginai jauna industrija, o joje te užimta tiktais 1% pasaulio gyventojų.

Mano giliu įsitikinimu politinės partijos šiandien turėtų rimtai išanalizuoti MLM industriją ir rekomenduoti ją savo partijų programose.

Paskutinis punktas yra labai svarbus.

Komentarų nėra: