Pradžioj nusikelkim keliais šimtais
metų atgal į Vilkmergę
http://auriusd.blogspot.com/2012/01/vilkmerges-ragana.html
Šiuo metu statome šią pjesę.
Tuomet rašiau kaip ir juokaudamas, bet dabar reikia pasižiūrėti
rimčiau nes esminių skirtumų tarp viduramžių ir dabartinių
laikų nėra. Pjesė parašyta remiantis tikrais faktais. Vilkmergėj
buvo sudeginta mergina. Reik manyt ne tik Vilkmergėj buvo deginama.
To meto sociumas, kaip ir dabar,
apsireiškė per teisinę valstybę. To meto teisinė valstybė,
moteris, kurios užsiimdavo burtais, laikė raganomis ir degindavo.
Ši teisė atėjo iš Romos.
Pjesėje akivaizdžiai matosi, kad jei
yra toks įstatymas tai atsiras ir norintys jį realizuoti. Pjesėje
tai fanatikas vienuolis ir bajoras Žardeckis. Bet valdytojas, kuris
kaip žmogus nepritaria tam, yra priverstas pasirašyti įsakymą.
Nes jei jis nepasirašys tai neatitiks to meto teisinės valstybės
vadovo statuso.
Nusikelkim į dabartinius laikus, į
Garliavą. Mergaitė akivaizdžiai nenori palikti tų namų. Bet jos
niekas neklausia. Prieš vaiką prievartos naudoti negalima. Tai jei
vaikas pasako nesutinka išeiti, tai tempimas už rankos jau bus
prievarta. Viskas. Taškas. O kaukėtų vyrų įsiveržimas į namus
3,14.
Atskirai apie antstolius. Tai 21 amžiaus
inkvizitoriai. Šioje byloje tai matosi labai ryškiai.
Roma persikėlė į Briuselį.
Ar Lietuva turi stuburą ar yra tik
Romos ar Briuselio vykdytoja?
Į šį klausimą privalo atsakyti mūsų
rinkta Prezidentė.
1 komentaras:
Protingos mintys,pritariu 100%
Rašyti komentarą