Kas yra tinklinis marketingas? Kada jis
prasidėjo?
Oficialiai ši veiklos rūšis prasidėjo XX amžiuje
ketvirtame dešimtmetyje kartu su Kalifornijos
vitaminais. Netiesa.
Prieš tai 1917-1929 metais Amerikoje buvo
sausas įstatymas. O jei taip, tai kontrabanda, o jei kontrabanda, tai jau
tinklinis marketingas.
Netiesa.
Tinklinis marketingas iš tikro yra džiaugsmo
teikimas, perdavimas, dalinimas. Kitaip sakant tinklinis marketingas yra
džiaugsmo dalijimasis.
Va čia jau tiesa.
„ Klausyk, tu žinai, kad tas žydas kurį
Jaruzalėje nukankino ant kryžiaus, prisikėlė“. Negali būti, ką tu sakai...kaip
tai...???
Sutikite, kad tokios ir panašios žinios sklido
labai greitai, nevaldomai nes jos buvo džiugios.
Visos religijos sklido tokiu būdu.
Kaip manot, ar 50 metų atgal, namų šeimininkei
parodžius kaip galima išplauti indus su Feiri, jai būtų džiugu sužinoti,
kai vis dar plovė su soda ar net su
pelenais? O jei pasakai, kad dar gali ir užsidirbti jei šia džiugia naujiena
pasidalinsi su kaimynėmis. Kokia bus
reakcija? Džiugi. Ir šis verslas teiks
džiaugsmo.
O sauso įstatymo metu kai kaimynui pasiūlysi
viskio butelį ir dar kaip galimybę užsidirbti. Bus džiaugsmo?
O nesveikam žmogui pasiūlius gerų maisto
priedų, po kurių suvartojimo jo sveikata pasitaiso.
O vairuotojui pasiūlius priedų į variklį kurie
ženkliai padeda taupyti degalus ir prailgina variklio darbą?
O paprastai kaimo moterėlei pasiūlius
pigius rusiškus, baltarusiškus vaistus
kurių jau seniai nėra lietuviškose vaistinėse? Čia kontrabanda? Taip. Bet
būtent tokių vaistų jai reikia nes prie
jų ji pripratusi ir jie dar pigūs.
O jaunuoliui pasiūlius kokį Aipadą už trigubai
pigesnę kainą nei jis gali nusipirkti
salonuose?
Sąrašą būtų galima tęsti ir tęsti.
Tai kodėl tinklinis marketingas atrodo taip
idiotiškai? Kodėl dažniausiai mes pastebime tik nevykėlius, susigūžusius,
nedrąsius?
Todėl,
kad daugelis jau seniai nemoka dalintis džiaugsmu. Daugelis jau net
nemoka džiaugtis. Jie iš vaikystės neišmokyti nes jų tėvai taip pat neišmokyti.
O jei nemoki džiaugtis tai ką gali perduoti kitiems?
Yra ir kitos priežastys. Esi jaunuolis dvidešimties metų, o įstojai į kompaniją kuri
prekiauja organizmą valančia arbata. Nu
ir kaip gali perduoti džiaugsmą jei
pačio organizmas dar švarus? Jei tuo
užsiims vyras penkiasdešimties metų kurį kaimynai pažinojo ir kuris turėjo
pilvuką, o vėliau pamatė, kad patapo
lieknas ir žvalus. Tai tokio
kaimyno patys paklaus. Kodėl? Va tada jis ir gali pasidžiaugti savo atradimu,
nupasakoti savijautą ir pavaišinti bei
pasiūlyti verslą. Džiaugsmo bus.
Va taip. Ir nereikia smegenų ieškoti ten kur
jų nėra.
Daugelis kompanijų žino šią tiesą apie džiaugsmą
ir jos bando jį vaidinti. Išpūstas džiaugsmas
jau nėra džiaugsmas. O džiaugsmo nėra
todėl, kad kas buvo džiugu vakar šiandien jau
eilinis įvykis. Pav. maisto papildai, švaros prekės vakar buvo aktualios
tiek, kad į kainą niekas nekreipė dėmesio. Bet šiandien, kai konkurentai
prigamino panašių produktų, o kaina dvigubai mažesnė, anos kompanijos produkcija
džiaugsmo jau neteikia niekam. Todėl distributoriai priversti meluoti, vaidinti, vėliau kaltinti visus tuos
kurie nesupranta, nenori. Nuo kada melas normaliam žmogui teikia džiaugsmą?
Va taip. Taigi, spęskit ar aš prisikasiau iki tinklinio marketingo esmės ir bėdų.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą